creștere de 69% în 10 ani, depășind de trei ori media UE

creștere de 69% în 10 ani, depășind de trei ori media UE

Sursa poza si informatii: svnews.ro

România a înregistrat o creștere semnificativă în transportul rutier de marfă, depășind cu mult ritmul Uniunii Europene. În 2023, companiile de transport și logistică au raportat aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe drumurile țării, ceea ce reprezintă o creștere de 69% față de acum zece ani. Această evoluție plasează România pe primul loc în UE în ceea ce privește ritmul de creștere a transportului rutier de marfă, de peste trei ori mai rapid decât media comunitară.

Această expansiune se reflectă și în sectorul spațiilor industriale moderne, care s-a extins de aproape cinci ori în ultimul deceniu și se estimează că va atinge aproximativ 8 milioane de metri pătrați în 2025. Cu toate acestea, specialiștii de la Colliers subliniază că lipsa autostrăzilor și a căilor ferate moderne rămâne un obstacol major în dezvoltarea logisticii din România. Ei subliniază necesitatea continuării investițiilor semnificative în infrastructură pentru a susține această tendință pozitivă.

Victor Coșconel, partener și șef al departamentului de închiriere la Colliers, a declarat: „Nivelul de aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe șosele este apropiat de cel al Ungariei, dar de peste șase ori mai mic decât al Poloniei. Cu alte cuvinte, chiar dacă România a înregistrat cea mai rapidă creștere a transportului rutier de marfă din Uniunea Europeană, diferența față de economiile din regiune rămâne semnificativă. Pentru a reduce acest decalaj în următorii 10-15 ani, este necesar ca România să continue construcția de autostrăzi și modernizarea rețelei feroviare.”

În ceea ce privește structura transporturilor, datele Eurostat arată că peste 77% din mărfurile transportate rutier în România sunt livrări interne, una dintre cele mai mari ponderi din Uniunea Europeană. Acest lucru reflectă, cel puțin parțial, nivelul mai redus al exporturilor României. Totuși, România se diferențiază pozitiv față de multe alte state europene prin faptul că doar 54% din toate transporturile de marfă se efectuează pe șosele, sub media Uniunii Europene de 78%. În schimb, țara noastră are o pondere ridicată a transportului pe căi navigabile, în special pe Dunăre, unde ajunge la aproximativ 20% din total, reprezentând a doua cea mai mare valoare din UE.

Aceste date subliniază importanța continuării investițiilor în infrastructura de transport a României pentru a susține dezvoltarea economică și a reduce decalajele față de economiile regionale.


Irina Cernescu

Irina Cernescu are 31 de ani și este jurnalista principală a publicației azi în Suceava. Cu origini în zona Zamca și o formare solidă în jurnalism la Iași, Irina este o prezență activă și respectată în peisajul media local.Pasionată de istorie, comunitate și oameni, Irina documentează zilnic realitatea din Suceava cu empatie, rigoare și determinare. De la povești din cartiere și evenimente culturale, până la decizii importante ale administrației locale, ea oferă cititorilor o imagine completă, clară și onestă a orașului de astăzi.