clase mutate în cămine culturale, săli de sport și spații inedite precum biserici și case de adunare
Sursa poza si informatii: svnews.ro
Autoritățile din județul Suceava depun eforturi considerabile pentru a asigura un început de an școlar în condiții optime. Conform datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ), până în prezent, igienizarea tuturor spațiilor școlare, inclusiv a curților, a fost realizată în proporție de 84,3%. De asemenea, dezinfecția și dezinsecția sălilor de clasă, laboratoarelor, cantinelor și altor spații educaționale au fost efectuate în proporție de 80%.
Provocări în obținerea autorizațiilor
Un aspect îngrijorător este faptul că doar 367 de unități școlare (cu personalitate juridică și structuri) au autorizație sanitară de funcționare, reprezentând aproximativ jumătate dintre unitățile existente. Cauzele neautorizării includ demersuri administrative greoaie, lipsa apei potabile sau calitatea necorespunzătoare a acesteia, școli neracordate la canalizare și alte factori specifici zonei.
Măsuri de relocare a claselor
În contextul lucrărilor de reabilitare și modernizare, 39 de unități de învățământ au fost nevoite să își mute temporar activitatea în alte locații. Printre acestea se numără:
- Grădinița cu Program Normal Nr. 1 Straja: relocată în Căminul Cultural Straja.
- Școala Gimnazială Ion Pintilie Măneuți: mutată în Căminul Cultural Măneuți.
- GPN Nr. 3 Frumosu: desfășoară activitatea în GPP Șotronel Frumosu.
- Școala Primară Frumosu: clasele au fost relocate în Școala Gimnazială Ion Șuhane Frumosu și GPN Voinicel Deia.
- Școala Gimnazială Nr. 2 Horodnic de Sus: comasată cu Școala Gimnazială Nr. 3 Horodnic de Sus, formând Școala Gimnazială Ștefan cel Mare Horodnic de Sus.
Aceste măsuri sunt necesare pentru a permite finalizarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a unităților școlare.
Investiții în infrastructura educațională
În comuna Vama, autoritățile locale au investit peste un milion de lei în modernizarea școlilor și grădinițelor, asigurând mobilier nou, materiale didactice și echipamente digitale de ultimă generație. Aceste investiții vizează îmbunătățirea condițiilor de învățământ și stimularea creativității elevilor.
Concluzie
În județul Suceava, autoritățile și comunitățile locale se mobilizează intens pentru a asigura un început de an școlar în condiții optime. Deși există provocări legate de obținerea autorizațiilor și necesitatea relocării unor clase, eforturile depuse reflectă angajamentul față de educație și bunăstarea elevilor.