cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Gigantul auto german Volkswagen a anunțat o reducere temporară a producției la mai multe dintre fabricile sale din Germania, în contextul cererii scăzute pentru mașinile electrice. Această decizie vine ca un semnal de alarmă pentru ambițiile Uniunii Europene de a realiza tranziția către vehicule electrice.

Măsuri de reducere a producției

Volkswagen va opri, la mijlocul lunii octombrie, producția la fabricile din Dresda și Zwickau pentru o săptămână. În plus, fabrica din Osnabrück, situată în Saxonia, va avea săptămâna de lucru scurtată cu o zi. Totodată, uzina din Emden, care produce modelele ID.4 și ID.7, va fi închisă pentru câteva zile.

Impact și context

Decizia Volkswagen este văzută ca o lovitură pentru planurile de electrificare ale UE în următorul deceniu. Reputația Volkswagen, un simbol al puterii economice germane, subliniază importanța acestei acțiuni. De la reunificarea Germaniei, uzina din Zwickau a fost transformată complet pentru a susține producția de vehicule electrice, o tranziție care a marcat sfârșitul producției automobilelor tradiționale cu motor cu combustie internă.

Un fenomen mai amplu în Europa

Volkswagen nu este singurul producător afectat; Stellantis, care deține branduri precum Fiat și Peugeot, urmează un model similar de reducere a producției în multiple fabrici din Europa. Această decizie coincide cu o scădere în vânzările de vehicule electrice, în timp ce cererea pentru modelele hibride a crescut, reflectând îngrijorările persistente ale consumatorilor privind autonomia și infrastructura de încărcare.

Conform datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, vehiculele electrice constituie doar 16% din totalul vânzărilor noi de mașini în Europa, în timp ce hibridele reprezintă 37%. Discrepanța se accentuează în sudul Europei, unde lipsa infrastructurii de încărcare descurajează adoptarea vehiculelor electrice.

Provocări și perspective

Pe fondul acestor dificultăți, brandurile auto chineze câștigă teren pe piața europeană. De exemplu, vânzările mărcii chineze BYD au crescut cu aproape 250% în primele opt luni ale anului 2023 comparativ cu anul anterior. Aceasta pune presiune suplimentară asupra producătorilor europeni de a se adapta rapid la dinamica pieței.


Irina Cernescu

Irina Cernescu are 31 de ani și este jurnalista principală a publicației azi în Suceava. Cu origini în zona Zamca și o formare solidă în jurnalism la Iași, Irina este o prezență activă și respectată în peisajul media local.Pasionată de istorie, comunitate și oameni, Irina documentează zilnic realitatea din Suceava cu empatie, rigoare și determinare. De la povești din cartiere și evenimente culturale, până la decizii importante ale administrației locale, ea oferă cititorilor o imagine completă, clară și onestă a orașului de astăzi.