Campania Safe2Eat 2025 revine, întărind încrederea consumatorilor UE în siguranța alimentară prin informații clare și științifice. Descoperă noile inițiative!

Campania Safe2Eat 2025 revine, întărind încrederea consumatorilor UE în siguranța alimentară prin informații clare și științifice. Descoperă noile inițiative!

Sursa poza si informatii: svnews.ro

Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și partenerii săi europeni au lansat ediția 2025 a campaniei „Safe2Eat”, extinzându-și acoperirea și angajamentul față de cetățeni. Aflată la al cincilea an, campania își propune să furnizeze consumatorilor informații clare și bazate pe știință despre siguranța alimentară, ajutându-i să facă alegeri informate în privința alimentelor.

Extinderea campaniei în 2025

În acest an, „Safe2Eat” se extinde la 23 de țări, față de 18 în 2024, incluzând Albania, Austria, Belgia, Bosnia și Herțegovina, Croația, Cipru, Cehia, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Luxemburg, Muntenegru, Macedonia de Nord, Norvegia, Polonia, România, Slovacia, Spania și Turcia. În România, partenerul EFSA este Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), condusă de dr. Alexandru Nicolae Bociu.

Realizările campaniei în 2024

În 2024, „Safe2Eat” a atins un impact record, ajungând la peste 45% din publicul țintă european, o creștere semnificativă față de 19% în 2023. Prin intermediul rețelelor sociale, parteneriatelor cu influenceri și inițiativelor media, campania a implicat cu succes peste 50 de milioane de europeni, subliniind importanța siguranței alimentare în deciziile zilnice. De asemenea, a influențat atitudinile consumatorilor, cei care au recunoscut campania fiind mai predispuși să ia în considerare siguranța la cumpărarea de alimente.

Noutăți în 2025

În 2025, campania își propune să își adâncească impactul prin:

  • Extinderea la 23 de țări: inclusiv cinci noi participanți, lărgind raza de acțiune și implicarea campaniei în întreaga Europă.

  • Abordarea principalelor preocupări ale consumatorilor: cum ar fi rolul științei în asigurarea siguranței alimentelor, importanța etichetării clare a produselor și beneficiile reducerii risipei alimentare.

  • Îmbunătățirea accesibilității informațiilor despre siguranța alimentară: prin noi resurse ușor de înțeles, adaptate diferitelor demografii și contexte culturale.

Implicarea consumatorilor

Consumatorii sunt încurajați să viziteze site-ul oficial al campaniei pentru a explora materiale educaționale și să interacționeze cu conținutul campaniei pe rețelele sociale folosind hashtag-ul #Safe2EatEU. Astfel, fiecare cetățean poate contribui la promovarea unui sistem alimentar european sigur și sustenabil.

Campania „Safe2Eat” 2025 reprezintă un pas important în consolidarea încrederii consumatorilor în siguranța alimentelor din Uniunea Europeană, oferind instrumentele necesare pentru alegeri informate și sănătoase.


Irina Cernescu

Irina Cernescu are 31 de ani și este jurnalista principală a publicației azi în Suceava. Cu origini în zona Zamca și o formare solidă în jurnalism la Iași, Irina este o prezență activă și respectată în peisajul media local.Pasionată de istorie, comunitate și oameni, Irina documentează zilnic realitatea din Suceava cu empatie, rigoare și determinare. De la povești din cartiere și evenimente culturale, până la decizii importante ale administrației locale, ea oferă cititorilor o imagine completă, clară și onestă a orașului de astăzi.