Boicot Masiv al Deschiderii Anului Școlar – Opoziție față de Măsurile de Austeritate impuse de Guvern
Sursa poza si informatii: obiectivdesuceava.ro
Protest al profesorilor suceveni față de măsurile de austeritate
Majoritatea cadrelor didactice din județul Suceava intenționează să boicoteze festivitățile de deschidere a anului școlar, ca semn de protest împotriva măsurilor de austeritate impuse prin Legea nr. 141/2025.
Nemulțumiri persistente în rândul profesorilor
Cadrele didactice sucevene sunt nemulțumite de majorarea normei de predare, creșterea numărului de elevi în clase, comasarea școlilor și reducerea plății cu ora. Aceste măsuri au determinat liderii sindicali să strângă semnături pentru boicotarea deschiderii anului școlar prin neparticiparea la festivități. Termenul pentru transmiterea rezultatelor sondajului s-a prelungit până joi seara, iar centralizarea parțială arată că în majoritatea școlilor, procentul de peste 50% susține boicotul.
Presiuni din partea autorităților locale
Deși la nivel central s-a recomandat deputaților să nu participe la festivitățile de deschidere, la nivel local au existat presiuni din partea primăriilor și a directorilor școlari pentru desfășurarea acestora. Profesorul Giani Leonte, președintele Alianței Sindicatelor din Învățământ (ASI) Suceava, a declarat:
"Rugămintea mea către directori și inspectorii școlari este să ne respecte dreptul și dorința de a protesta, pentru că noi luptăm și pentru drepturile lor, nu doar pentru ale cadrelor didactice din școli."
Posibile forme de protest
Pe lângă boicotarea festivităților de deschidere, profesorii iau în considerare și alte forme de protest, precum boicotarea activităților didactice în prima săptămână de școală sau declanșarea grevei generale. Totuși, unii dintre ei ezită să acționeze conform propriilor convingeri din cauza presiunilor existente pentru a deschide anul școlar în condiții normale.
Acțiuni vizibile în școli
În săptămâna următoare, mulți profesori vor purta banderole albe și vor afișa mesaje prin care vor aduce la cunoștința părinților, elevilor și autorităților nemulțumirile lor față de schimbările implementate în noul an școlar. Acțiunile nu vor fi uniform distribuite în toate unitățile de învățământ, astfel că elevii vor afla cum va fi începutul de an școlar abia când vor ajunge în sălile de clasă.